петак, 20. март 2009.

Maja Solar

BI-LUTKA


usta napunjena spanaćem
upitnicima, dvotačkama, plusevima,
krvava memorija jutra
uflekane pidžame tragovi ciklusa
tragovi tragovi tragovi polovi su tragovi

‘pol’ je idealna konstrukcija koja se s vremenom prisilno materijalizuje

dekor zašrafljenih reči na nabreklim ekranima
zujavo gluho //▼\\ break dance kostimirano
kao kad se probudim pa se pitam koji ću pol danas obući
kako ću se odazivati
odaliska odaziva
ja sam odaliska

metonimijske usne
su odnos prema stvarima
u paviljonu poezije


ćerka napunjena vatom
golim rečima
sa veštačkim trepavicama
koje fino žmirkaju i svađaju se sa nesanicom

ja sam ćerka napunjena spanaćem,
upitnicima, dvotačkama, plusevima

kočije furune kutije tableta
zabeleženi glasovi u prašini
glasovi glasovi glasovi polovi su glasovi


BI-LUTKA JE LUTKA KOJOJ JE BIPOLARNOST NAMETNUTA. ONA JE ZAPRAVO PLURI-LUTKA, ALI METAFIZIKA JE STAVLJA U ENZIMSKU IGRU GDE SE MOŽE UPISIVATI SAMO U SUPROTNOSTIMA. METAFIZIKA JE SLEPA METAFIZIKA. POTREBNA JE JEDNA NOVA POET-FIZIKA, ZA SVE LUTKE KOJE BI DA DRKAJU KURAC I VOLE MUŽJAKE. I ZA ISTE TE LUTKE KOJE IMAJU SISE I STAVLJAJU KARMIN. A I ZA ONE LUTKE KOJE VOLE ŽENE I KOJE IMAJU MENSTRUACIJU I NEŽNE SU. I NE VOLE DA BUDU MUŠKARAČE.


pluća napunjena psovkama
muškim i srednjim
književnim festivalima književnim nagradama
smrznuta pesma noći
zalepila se za mirijade usana
na mom telu

ja sam lutka
sa prekomernim usnama
skorena izlučevina

zalepljena za svaki gramatički rod


Prilog: Nikola Živanović


Нема коментара: