уторак, 3. март 2009.

Virgile Novarina

Viržil Novarina od 1995. beleži i objavljuje zapise i crteže iz sna. Numerisane fragmente svojih zapisa autor naknadno ne organizuje ni u kakve celine. Evo kako on opisuje svoj postupak :

« U toku noći, u više navrata svesno vidim oblike i boje, čujem zvukove i reči, te impulsivno zgrabim olovku i nacrtam to što sam video i čuo u mraku. Onda ponovo padnem u san, sasvim zaboravivši šta sam zabeležio. Sutradan se budim uopšte se ne sećajući šta se desilo tokom noći i zateknem rasute listove udno kreveta, otprilike, kao da ih je neko drugi tu razbacao dok sam ja spavao. Kasnije ih dešifrujem precrtavam i prepisujem, ne menjajući ni jednu reč, bez ikakve selekcije. » (iz pisma Saran Aleksandrijan, izvor: Vikipedija)



Uz jedan crtež iz sna Viržila Novarine, donosim i prevod odlomka iz jedne skupine fragmenata, Noćni zapisi za noktiluku.
























NOĆNI ZAPISI ZA NOKTILUKU


2049: Gde da ga se prisetim?

2422: - Pričekaj oko ponoći.
- Siguran si da ćeš i dalje videti?

2695: Čemu ovo odavde služi?

2712: Koliko koraka možeš
da načiniš zatvorenih
očiju ka grebenu?

2718: Stvaram prijatelja
(Jer je stvoriti prijatelja
isto što stvoriti i nasilje.

2726: To je naslikano ugašenim izborom.

2750: Od koga si to rekao?
Kome si to rekao?

2759: - Ti si podesio sat?
- Ponekad, ali me to ne zanima.

2849: Njegova misao se potpuno
obrušila na noć.

2903: Najluđe od
svega je što
ih je moj krevet
upriličio.

2913: Probudiću se kao otac...
još jednom.

2924: Ono što postoji
od juče je.

2993bis: Ostalo je belina.

3236: Pre nego što zaspi,
čovek treba u pećini
da se odvoji od života.

3300: Ne postoji
idealna temperatura za jutarnje ogledanje.

3321: Dan: pobednik!

3370: Šta se desilo?
Noć još nije ni bila istekla!

Viržil Novarina (1976)
iz antologije A poèmes ouverts, Points Poésie, 2008
prevod sa francuskog: Bojan Savić Ostojić

Нема коментара: