понедељак, 28. децембар 2020.

Milutin Petrović

 


HITNUH STRELU


Strelu i luk iskopao sam 

negde u podrumu  Preturajući 

među stvarima   Ne bogzna kako 

Izašao na ulicu  Bilo je 

od svega pomalo  Pridružih se prvoj gomili 

Pričali su koješta  Nimalo 

njima nije bilo čudno 

Što ja nisam izustio ni reči 

Na mostu                              I dalje 

Zaustavljene kolone vozila  

                                               Zanos 

Kad oglasi se pištaljka i kola 

krenuše  Zaobilazeći me 

U dvorani  Bilo je hladno 

Sem suvog kašlja  Mršave ruke 

u vazduhu  I kristalne čaše s vodom 

Ništa drugo nije se dogodilo 

Sedeo sam među 

publikom  Bližila se noć 

Isceliteljko  Mislio sam 

Najzad  A izašao sam 

samo u šetnju                   Kad 

Iznenada  Na glavi jednog prolaznika 

ugledah crvenu jabuku 

Hitnuh strelu                    I 

promaših jabuku 


(iz knjige Glava na panju)


Milutin Petrović (1.5.1941 - 28.12.2020.)




sleva na desno

Knjiga, Svjetlost, 1991
Promena, SKZ, Beograd, 1974 
Poezija snova/Rasprava sa mesecom, Vreme knjige, 1993 
Nešto imam, Gradac, 1996 
Drznoveno roždestvo, Prosveta, 1969 
"O", Prosveta, 1990
Svrab, Prosveta, 1977
Promena, drugo izdanje, Gradac, 1994
Naopako, Gradac, 1997
Protiv poezije, Rad, 2007 
Izbor/Choix, Rad, 2007
Tako ona hoće, Matica srpska, 1968 
Glava na panju, 1971
Stihija, izabrane pesme, 1983
 

 Izabrane pesme objavljene u Agonu (4/2009)

Нема коментара: