уторак, 17. август 2010.

Ljubomir Levčev


Bugarski pesnik Ljubomir Levčev dobitnik je Međunarodne nagrade Novi Sad koja će mu biti dodeljena na petom Međunarodnom književnom festivalu, koji će se održati u ovom gradu od 30. avgusta do 2. septembra.

Pored laureata, na Trgu mladenaca će tokom tri večeri čitati poznati autori iz inostranstva i iz Srbije: Hans Til (Nemačka), Lionel Rej (Francuska), Šumana Sinha (Francuska), Serž Pej (Francuska), Kjara Milas (Francuska), Metju Kejli (Engleska), Džon Hartli Vilijams (Engleska), Peter Demenji (Mađarska), Eugenijuš Kasjanovič (Poljska), Zvonimir Husić (Hrvatska), Boris Orlov (Rusija), Jevgenij Lukin (Rusija), Sveta Litvak (Rusija), Joan Mirča (Rumunija), Etela Farkašova (Slovačka), Kristina Haslehold (Danska), Slavi Georgiev (Bugarska), Nikolai Petev (Bugarska), Tomas Boberg (Danska), Laslo Vegel, Dragan Velikić, Slobodan Vladušić, Gabor Virag, Vladimir Kopicl, Gordana Đilas, Branislav Živanović (ovogodišnji dobitnik Brankove nagrade).


Kapric broj 1


Ako jednog dana napravim karijeru

(a tvrde da je to neizbežno),

ako se uzdignem toliko

da počnu da mi odasvud zvone,

za sekretaricu ću imenovati smrt.


I kad me budete tražili

ona će odgovoriti da me nema.

- Ali, ipak …

bar malo ...

-Ne!

kazaće ona. –

Uopšte ga nema!


A za sve to beskrajno vreme

ja ću posmatrati s prozora

kako opada lišće

ili kako se zeleni,

kako daleka kupola crkve liči

na šoljicu kafe okrenutu za gledanje,

kako se devojke ogledaju na staklenim vratima,

i kako vi mislite da me već uopšte nema.


1968.

Ljubomir Levčev (1935)

sa bugarskog preveo Risto Vasilevski


Нема коментара: