четвртак, 18. новембар 2021.

Оtto Tolnai SCANDAL (KOV, 2020)

Не може. Јаче је од човека. Кад хоће да из књиге извуче једну песму Ота Толнаија, у руци му се нађу макар три. Песме прибадаче. Чичкови.







Kako je djed


Пошто се негде у јужној америци
предао
а у београд стигао некако
чак из дубаија
црногорски нарко бос
на паузи прве судске расправе
случајно је прошао поред родбине
и нестрпљиво успут с родбином
прозборио покоју реч:
Kako je djed?
Šta radi mali Prle?
Je l' ste prodali konja onog - dobar je bio?!
међутим други део родбине
своје утиске саопштава
Vidi, molim te, kakve cipele ima.
I u Pljevljima je bio od stila:
и ја сам приметио 
да стасити монтенегрини
шетају у финим италијанским ципелама
да им је лаган крок
што се према џиновском расту
не би баш очекивало
своје опажање износим
свом лаконогом
црногорском пријатељу
заиста вели
када сам први пут сишао с планине
саветовала ме мати
одело може бити свакакво
али ципеле
нек увек блистају сине мој
за пултом последњег београдског
чистача ципела
занимљиво мало позорје
углавном црногорци столују
тамо на врху као на ловћену
иза раширених новина се крију
премда каже ми пријатељ
један другом добро распознајемо ципеле.


Обалавићу и њу


Истрчава под једно дрво
са жељом да је сенка
као хаљином згрне
одене
беше и мало ветра
лепо и дуго је одева
снег што поче да веје
сетила се књиге из младости
анина балска хаљина
хтела би да је сместа потражи
да прочита ту књигу
да је тутне у руку дрвета
чим сам ово испричао осетим
ако не набавим ту књигу
(један стари српски надреалиста
написао ју је 1956) грунућу у плач
обалавићу и њу
као што сам већ толике девојке 
током живота обалавио
мада сам ја први имао
анину балску хаљину
али сам је некоме ко чак не беше го
штавише на себи имашe мали везени гуњ
позајмио.


Ја сам пичка

на вратима билетари
зауставише цуру
са раста фризуром
пошто није имала карту
за рок концерт
Ја сам пичка од бубњара!
рече цура и уђе.


Ото Толнаи,
Scandal, изабране песме 2001-2017
KOВ 2020,
превела са мађарског Драгиња Рамадански








Нема коментара: