уторак, 16. фебруар 2010.
Tasos Livaditis
уторак, 9. фебруар 2010.
Oto Horvat
петак, 5. фебруар 2010.
Bob Perelman
Idealno je vreme da se ovo
napiše. Na ulici, idealni
čitaoci baš sad porađaju
budućnost okovani za
prethodno posedovane reči, strukturirane & nestrukturirane rečenice,
prekomerno polne žanrove. Polu-trajna kupovina, vika,
vožnja & pucnjava konstruktivni su
postupci koji jamče podršku ovim vazdušastim
markerima udobnosti i ravnodušnosti,
erekcija, vlažnosti, zaustavljene vidljive moći, uravnotežene,
progutane, zanemarene kao udaljeni udarci usmereni ka unutrašnjosti.
Telo počinje da se seća, njegova
zamenička utopija smrznuta u rigidnu
masu tuđih ratova. Ko u to
može poverovati? Da li je to taj
svet, istanjeni ozon, otmica aviona, špric korišćen u torturi,
meso zatrovane zemlje osigurano ispod stvarne vrednosti okruglo nečitljivo gladni svet
čiji je cilj da proizvede
nesahranjeni život i da ga zađubri u
Nju Džersiju pored Madagaskara. I ja sam
i ti sama, mi lako klizimo u
slepi medijski pristup, izbor
kanala liči na izbor erogenih
zona kojima se obraćamo svojim odelom
od ekonomskog oklopa koji zveči kroz poverljivost
naše privatnosti gde stid postaje
krivica i susreće strah ličnog
nasilja koje moli autostrade
da bar malo budu čiste
& dostojne poverenja. Nije vreme za naciju,
vreme je da naučimo jezike, bar
dva, za početak.
Bob Perelman (1947)
sa engleskog prevela Dubravka Đurić
понедељак, 1. фебруар 2010.
Brian Patten
ODA NEBESKOJ MUZICI
(ILI: TO DEVOJKA PEVA U KUPATILU)
Nije to nebeska muzika, to devojka peva u kupatilu.
To možeš da kažeš. Mada je zima,
kraj njenog prozora drveće je olistalo,
cveće svih vrsta buja između podnica.
Mislim – kakav to prljav trik sa mnom izvodi;
sasecam cvetove makazama i vičem:
„Ja želim bona fide jedino nebesku muziku!“
Pošto je to čula, ona prestaje da peva.
Pa izašav iz kupatila, kuca na moja vrata:
„Da li ti moje pevanje smeta?“ Osmehuje se ulazeći:
„Reče li da je razuzdano ili bludno?
I izvini, peškir mi evo klizi.“
Toplo plavo stvorenje kojem
u grudi tresnuh vratima, vičući:
„Ja želim bona fide jedino nebesku muziku!“
Mnogo kasnije u životu dobih svoj slušni aparat.
Šta to učinih od svoga tela ne vodeći računa o njemu,
cepajući stvari u toliko puno delića, moje ruke ne mogu
da poprave više ništa. Te zvezde, ti pederi, ostaše u tišini.
Dole u kupatilu njena kćer sada peva.
Okrećem slušni aparat na najjači prijem,
pa se naginjem skoro do samog poda, nadajući se